Friday, March 19, 2010

Jihad... Suatu Pilihan Atau Suatu Suruhan?


37 hari... Ya Allah cukup lama bagi ego bermaharajalela dalam diri... namun Alhamdulillah... kekuatan yang Allah berikan hari ini berjaya memadamkan segala kerja buat yang Syaitan aturkan untuk menyesatkan anak adam... bersumberkan sirah kononnya... padahal sirah nabawiyah itu adalah atas lorongan yang Allah berikan... terus dari Ilahi.. sedang aku cuba2 berQias akan sesuatu ketidak pastian... gile terseksa untuk menunggu sehingga 50 hari?... moga2 dengan mengakui sendiri yang khilaf.. tidak bakal menjatuhkan darjat sendri... bahkan mampu pula diterima oleh ALlah sebagai suatu bentuk jihad paling besar... jihad melawan diri sendri!!... jika lebih 3 hari sahaja sudah dianggap berdosa.. lalu diapakan jumlah sebulan lebih itu??... doakan aku...


Kepada yang berkenaan... laksanakanlah solatmu dengan hati yang bersih... moga2 kita dipertemukan akan yang namanya petunjuk dari Allah... bersiap sedialah kita hendaknya menerima apapun keputusan dengan berlapang dada... aku bebaskan kau untuk menilai hatimu sendiri... kerana saat ini, aku masih tetap berhukum akan makruh keatas diriku.. maha zalim diriku andai aku cuba2 pula menzalimi yang lain.. doakan aku... moga2 diduniapun bahagia.. di akhirat lebih-lebih lagi... ah, pagi ini dapat kurasakan kemanisan iman dalam keterlukaan... sayang kalian yang berada dikelilingku... sayang kerana Allah!

3 comments:

naimisa said...

Ada satu buku Solat yang baharu,
Judulnya "Sifat Solat nabi yang soheh."

Penulis: Dr. hassan Ali as-sagof.

@naimisa

日月神教-任我行 said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Shaf Nor said...

Melayu bukan lagi kaum majoriti di Malaysia, tak sedar-sedar lagi ke?
Cuba ikut macam Chua Tee Yong anak Chua Soi Lek.
Di atas keberanian dia meliwat semua Ahli Parlimen Melayu dalam persidangan Parlimen pada 16 Mac lalu, MCA hadiahkan dia jawatan Timbalan Menteri!
Bacalah kisah kehebatan dia di www.merdeka-online.net.
Orang Melayu sekarang dah lumpuh ke… tidur ke?

Related Posts with Thumbnails