Friday, January 1, 2010

2010... Azam yang tak tertunai...

Setiap kali awal tahun.. tidak kira la hijrah ka masihi... manusia berleval normal pasti akan berbicara soal azam... seakan begitu penting azam baru untuk menyambut sesuatu angka baru dalam peredaran masa per tahun ini... entahlah... aku tidak pasti orang lain.. namun aku, sepanjang hidup, tidak banyak azam yang mampu aku tunaikan... mungkin kerana azam yang di utarakan tidak sekuat keinginan sebenar.. sekadar azam-azaman mengikut trend.. mungkin... maka tahun ini, aku menangguhkan segala jenis azam baru.. kerana aku mempunyai banyak azam yang tidak tertunai... sehingga beberapa azam penting itu tertunai.. baru aku akan memikirkan azam yang lain.. ya, sudah tentu untuk tahun2 akan datang pula... huhu...

Sebelum tutup posting nie.. apa kata layan benda alah nie kejap.. huhu... aku x pasti la benda nie relevan ka tidak.. tapi sangat memalukan Malaysia la.. walaupun dikatakan tentera x terlibat... tapi, kalau betul2 x terlibat.. berdouble2 malunya sebab sistem keselamatan sangatlah teruk... jentera seberat itu boleh hilang dalam jagaan suatu entiti besar keselamatan negara.. lalu selamatkah negara kita sekarang?



No comments:

Related Posts with Thumbnails