Wednesday, December 30, 2009

Negara Berkebajikan...



Aku masih duk dalam fasa hairan lagi nie... jenama negera berkebajikan dah x laku ke?... or just boleh diulang sebut time nak pilihanraya?... tenggelam terus dah benda alah nie... tapi tambah pelik.. Satu Malaysia up gile2 lak.. aiseh... dengan x de satu jenama yang kukuh... entah mcm mana PR nak menyaingi si Najib itu... duk sibuk tembak bab2 teruknya musuh... tanpa ada satu usahapun nak upkan hebatnya kita!... bijaknya si najib lak.. dia x layan lansung benda2 nie.. huahua... cuma kat kelantan je.. aku rasa sebati dengan jiwa rakyat Kelantan.. satu agenda yg dibawa Tok Guru Nik Aziz... Membangun Bersama Islam.. tapi yg tupun aku pelik.. pehal x mampu nak di bawa dalam arus perdana.. tersekat sekadar di Kelantan je.. huahua... mungkin jauh lagi baru kita nie mampu nak menang... maap cakap la... kita belum sedia... serius belum sedia... dari sekecil2 ahli.. sampai la sebesar2 pimpinan... erk.. mana wala'?

Ok, itu intro jek... hehe... sebenarnya aku dari dulu lagi dah bawak idea2 kebajikan nie untuk diterapkan oleh mahasiswa kampus... tapi mcm cakap dengan batu... usahkan nak menyokong... siap membangkang lagi... sibuk buat prog yang syok sendri... prog yg last2 sesama sendri duk masam muka... apatah lagi dalam kampus budak2 mahasiswa nie mungkin lahir dari keluarga kaya2... duit bukan masalah.. maka sahaja x nampak bahawa diluar sana terlalu ramai manusia yang hidupnya diburu bayangan sendiri untuk mencari yang namanya duit... cuba bagi aku satu prog.. PMI umpamanya.. yg berkonsep kebajikan.. ke rumah anak yatim ka.. ke rumah orang2 tua ka.. ke hospital ka.. ada?... ces kek betul... mana budak2 nie mampu nak pikir sampai tahap tu.. jiwa budak2 lagi... gaduh2 dalam meeting je kerjanya... hauhua

So, pointnya.. aku nak promote blog seorang sahabat aku nie.. dia bukan budak PASpun... malah, silap2 x bagi sokonganpun.. sebab sikap kita la... sikap kita yg buat orang2 mcm sahabat aku nie... seakan jauh hati nengok gelagat manusia2 syok sendri.. huhu... tinggalkan tu.. sepatutnya kebajikan tidak kira anutan politik... okes itu je aku nak post.. hauhau... makin x betul aku nie... patut skang makin insaf.. tapi aku nak jadi ganas dalam penulisan.. sebelum tetiba betul2 kene senyap... ngeh2...  blog sahabat aku < di sini >

1 comment:

~PakKaramu~ said...

Salam

Kita kena bersiap sedia sekarang juga, hampir pasti Perak menghadapi pilihanraya hasil keputusan mahkamah yang memehak kepada Muhammad Nizar

Related Posts with Thumbnails