Friday, November 6, 2009

Bipop!

Bipop adalah singkatan bagi bintang popular... yup, majalah sisipan untuk hiburan berita harian... serius aku jarang baca bab2 hiburan nie... huhu, tapi hari nie tergerak hati nak selak2 n nengok isi kandungannya... tupun lepas sorang member aku duk buat statment mcm nie... 'la nie, baca blog-blog politik dah macam baca Bipop ngan Mangga, banyak sangat selak hal2 dalam kain... bezanya blog-blog pakatan kadang-kadang ada tulis-tulis hadith...tapi, baca boleh percaya nanti dulu!'... ceh, dah mcm moto untuk utusan meloya lak... hauhua.

Bila aku selak-selak Bipop versi online n mangga versi online tadi, aku dapati kata-kata kawan aku td mcm ada sedikit benar... bayangkan tajuk-tajuk seperti ini dalam Bipop 'Sudah-sudahlah Marsha' , 'Usah Label Kami Tuduhan Negatif'' dan 'Kebenaran akan terbukti' begitu dekat sekali dengan tajuk-tajuk dan isi-isi blog-blog politik dewasa ini. Maka sahaja, membacanya terasa sama seolah sedang membaca Bipop. Ya, ada benarnya sahabatku seorang ini. Aku perlahan-lahan mengangguk setuju tanpa prejudis.

Namun, hal ini tidak memadamkan semangtku untuk terus mendapatkan maklumat melalui blog-blog sebegini. Tulisan mereka tidak wajar pula ditolak mentah-mentah. Akal yang Allah kurniakan sepatutnya menjadi penapis paling baik untuk setiap maklumat yang diterima.

Sebagaimana percayanya peminat-peminat dunia hiburan terhadap Bipop begitulah percayaku kepada blog-blog politik ini. Tetapi, di sana yang dinamakan gosip belum tentu benar atau salah. Sama keadaannya, di sini juga tidak tentu betul dan sahihnya lagi.

Maka, ambil sebagai suatu bacaan ringan dan tidak pula memberatkan kepala. Kadang-kadang, hal-hal politik bila dah belaku baru boleh kata belaku. Bubar DUN Perak umpamanya, dari satu tarikh kepada satu tarikh diberitahu oleh pimpinan dan aku bersikap, dah bubar baru dinamakan Bubar!

No comments:

Related Posts with Thumbnails